Michelle Wassing

Het A- en B-orkest staan sinds september 2020 onder leiding van Michelle Wassing-Tennekes uit Hardenberg.

Op 9-jarige leeftijd begon Michelle haar muzikale loopbaan bij dwarsfluitdocente Tersite Ayele in Lelystad aan de muziekschool en speelde bij de plaatselijke harmonie. Het conservatorium heeft zij gevolgd in Zwolle bij Jorge Caryevschi, haar diploma nam zij in 2000 in ontvangst. Tevens heeft Michelle daar bij de docenten Gert Jansen en Tijmen Botma de studie directie Hafabra succesvol afgesloten. Tijdens haar studie en daarna is zij ook heel wat jaren actief geweest als docent bij muziekscholen, verenigingen en heeft zij intussen sinds 2003 een eigen lespraktijk aan huis.

Ook heeft zij verschillende orkesten gedirigeerd: AMDG Kampen (B en C orkest), SDG Ommen (B orkest), Excelsior Hengelo (A orkest), Crescendo Gramsbergen (B orkest). De bezetting was heel wisselend: in Kampen was alleen jeugd, in Gramsbergen waren er meer beginnende volwassenen dan jeugdleden.

Daarnaast heeft Michelle bij diverse orkesten ingevallen voor collegae. Haar ervaringen liggen dan dus bij zowel volwassenen als zeker ook bij de jeugd, en ook bij harmonie- en fanfareorkesten. Met de verschillende orkesten heeft zij meegedaan aan concoursen en festivals, zo is zij met de AMDG jeugd twee maal Nationaal kampioen marswedstrijden geworden in 2003 en 2004, en heeft ze met SDG de beker meegenomen van een concours in Nieuwegein in 2003. Ook het IJsselfestival in Westenholte (AMDG) en de gemeentevlag in Hardenberg (Crescendo) stonden op het programma.